VSE O PSIHOTERAPIJI

Ko imamo angino, obiščemo zdravnika in približno vemo, kaj nas čaka. Predpisal nam bo zdravila, zavili se bomo v topla oblačila, pili čaj, jedli vitamine, počivali in se počasi pozdravili. 

Ko pa slišimo, da nekdo obišče psihoterapevta, si težko predstavljamo, kaj to pomeni in kako psihoterapija pravzaprav deluje. 

Veliko je nejasnosti o tem, kako dejansko poteka psihoterapija, katere težave se lahko rešujejo z njeno pomočjo in kakšne pozitivne učinke ima  na posameznikovo življenje. 

Psihoterapije se še vedno drži stigma in marsikdo se še vedno boji obiska. 

Obenem mnogo ljudi ne ve točno, kdaj je pravi čas za obisk, koliko  obiskov je potrebnih, katere probleme nam lahko pomaga rešiti in kako psihoterapevtska ura pravzaprav poteka. 

Ker  želimo razbiti stigme in napačne predstav o psihoterapiji, si lahko v tem prispevku preberete:

  • vse, kar morate vedeti o tem, kaj psihoterapija  je,
  • pri čem psihoterapevt lahko pomaga in
  • kako psihoterapija poteka. 

 

KAJ JE PSIHOTERAPIJA? 

Psihoterapija je vrsta pomoči posameznikom, ki se soočajo z določenimi psihičnimi težavami ali se znajdejo v težki življenjski situaciji iz katere sami ne vidijo izhoda. 

Psihoterapevt z različnimi psihološkimi metodami in pristopi pomaga posamezniku, da spremeni svoje navade, obnašanje, poglede na svet in tako obvladuje težke situacije ter premaga težave, ki ga obremenjujejo. 

Psihoterapija izboljša posameznikovo splošno dobro počutje, fizično in psihično zdravje.

 

RAZLOGI ZA OBISK PSIHOTERAPEVTA 

Toliko, kot je ljudi, toliko je različnih razlogov obiska psihoterapije.  

Psihoterapija ponuja obliko pomoči, ki zajema podporo, informiranje, usmerjanje, samospoznavanje ter daje prostor za rast in učenje. 

Posamezniki se navadno odločijo za obisk psihoterapevta zaradi enega izmed naslednjih razlogov: 

 

  • Duševne stiske in bolezni ljudje, ki se soočajo z različnimi težavami v duševnem zdravju kot so depresivna in anksioznastanja, posttravmatska stresna motnja, ADHD, različne odvisnosti, motnje hranjenja, itd.  

Na terapiji se posamezniki naučijo, kako se soočiti s svojo težavo in razvijejo tehnike s pomočjo katerih lažje obvladujejo svoje stanje in najdejo rešitve za boljše počutje. 

 

  • Podpora ob težkih življenjskih spremembah – podpora v situacijah oziroma obdobjih, ki vplivajo na posameznikovo čustveno, vedenjsko in mentalno delovanje. Na primer: ob izgubi bližnje osebe, težkih boleznih, spremembah v delovnem okolju, selitvi v oddaljen kraj, osamljenosti, itd.

Psihoterapija za posameznika lahko predstavlja varen prostor, kjer lahko spregovori o svojem žalovanju, prilagoditvi na kronično bolezen, končanju dolgotrajnega razmerja, ločitvi, itd. 

 Terapevt pomaga posamezniku razviti načine, kako prebroditi takšna težka življenjska obdobja. 

  

  • Samo-raziskovanje

Vsi smo že slišali za osebnostno rast oziroma osebnostni razvoj. 

Ljudje  stremimo k temu, da se izboljšujemo in skušamo čim bolj izkoristiti vse, kar nam življenje ponuja. 

Terapevt lahko posamezniku pomaga, da lažje prepozna, katere so njegove prednosti in se jih nauči čim bolje izkoristiti. Hkrati se posameznik s pomočjo terapevta nauči prepoznati nekatera vedenja, poglede na svet, na sebe in na druge, ki ga lahko zadržujejo in mu preprečujejo, da bi izkoristil ves svoj potencial. 

  

  • Odnosi

Terapevt lahko posameznikom pomaga pri lažjem reševanju težav v medsebojnih odnosih.  

V vsakem odnosu lahko pride do težkih obdobji, konfliktov, medsebojnih razhajanj in drugih problemov. Tako v partnerskem, kot tudi v odnosih z družinskimi člani, prijatelji, sodelavci, itd. 

Terapevt pomaga pri ponovnem vzpostavljanju skrhanih odnosov in vodi posameznike do vzpostavljanja bolj trdnih, pristnih in dolgotrajnejših vezi. 

 
Psihoterapija je namenjena pomoči pri reševanju težav in težkih življenjskih dogodkov kot so: 
  • Obremenjujoče prelomne življenjske situacije (kronične bolezni, smrt bližnjega, ločitev, izguba službe, žalovanje).
  • Težavni ali konfliktni odnosi doma, med sorodniki, v službi, med prijatelji.
  • Strahovi (pred stiki z več ljudmi, pred odprtimi/zaprtimi prostori, pred avtoritetami,  pred vožnjo z letali, dvigali, tuneli).
  • Potrtost in brezvoljnost do življenja, pretirana obremenjenost, stres.
  • Anksioznein depresivne motnje. 
  • Reševanje težkih problemov, negotovosti pred pomembnimi odločitvami (usmerjanje lastnega življenja, kariere, itd.).
  • Odvajanje od različnih odvisnosti (cigarete, hrana, alkohol, računalnik, igre na srečo, itd.).
  • Vzgoja otrok, skrb za ostarele starše.
  • Nosečnost, priprava na porod, problemi s plodnostjo.
  • Obvladovanje kronične bolečine.

 

KAKO SPLOH IZGLEDA OBISK TERAPEVTA? 

Vsako srečanje je namenjeno reševanju težav in stisk s katerimi se sooča posameznik. Le-ta opiše svojo specifično situacijo, svoje skrbi, občutke in težave, nato pa terapevt uporabi svoje strokovno znanje, da mu pomaga na poti k rešitvi. 

Psihoterapevt vodi posameznika, da ponovno odkrije svoj potencial in zaživi polno življenje. 

Posamezniku dovoli, da govori toliko časa, kolikor želi. Pri tem ga ne obsoja, ne podaja komentarjev in posameznika ne moti medtem, ko ta govori. V  terapevtski sobi ni omejitev, posameznik lahko pove čisto vse, kar mu “leži na duši”.  

Psihoterapevt je zavezan k molčečnosti, vse kar se pogovarja v terapevtski sobi, ostane tam.  

Vsekakor je vsak človek drugačen, tako je drugačen tudi posamezen terapevt. Vsak ima svoj pristop in vsako razmerjem med terapevtom in klientom je posebno. Prav zato je težko specifično opisati posamezno terapevtsko srečanje. 

 

KOLIKO UR TERAPIJE POTREBUJE POSAMEZNIK ZA VIDEN NAPREDEK? 

Toliko kot je ljudi na svetu, toliko je različnih svetov. 

To pomeni, da vsak posameznik potrebuje različno časa, da opazi napredek v svojem počutju. 

Seveda je veliko odvisno tudi od narave težave s katero se sooča. 

Nekateri lahko veliko naredijo že v nekaj srečanjih, drugi potrebujejo več obiskov. 

Pri težjih primerih (hudih paničnih napadih, depresijah, itd.) je na začetku priporočljivo, da se terapevta obišče enkrat tedensko, kasneje se razmik med obiskoma poveča. Lahko traja od nekaj mesecev do dveh, treh let. 

 Včasih se zgodi, da posameznik potrebuje zgolj eno srečanje, podporni razgovor, svetovanje.  Že samo iskren pogovor in malo drugačen pogled na situacijo je včasih dovolj, da posameznik dobi nov pogled in najde rešitev za svojo težavo. 

Terapija ni enostavno delo. Do drugačnega pogleda, drugačnega razumevanja situacije, lahko pride dokaj hitro.  Da pa se  nove navade vpeljejo v življenje je potrebno malo več časa in vztrajnosti. 

Vse terapevtske obravnave so namenjena temu, kar človek potrebuje.  Včasih samo iskren pogovor z objektivno osebo,, včasih vir podpore v težkih obdobjih ali ob večjih življenjskih prelomnicah. 

 Vsekakor pa je obisk psihoterapevta izkušnja, ki mentalno, čustveno, fizično in duhovno obogati posameznika. 

Vsak izmed nas se v življenju sreča z obdobjem, ko stvari ne grejo po načrtih, ko pride do daljših obdobji slabih občutkov, ko se nam zdi, da se težave kar kopičijo, mi pa ne vidimo izhoda ali pa se zgolj znajdemo v obdobju, ko ne vemo v kateri smer želimo peljati svoje življenje. 

Takrat je dobro, da poskrbimo zase in za svoje dobro počutje. 

S pomočjo psihoterapije lahko hitreje najdemo pravo pot in se na učinkovit način rešimo skrbi, ki nas obremenjujejo. 

Glavni namen psihoterapevta je vedno, da posamezniku pomaga, da se čim bolje počuti, da zna odkriti in izraziti svoje potenciale in predvsem v življenju najti pozitivne stvari, ki ga polnijo, navdihujejo in preplavljajo s prijetnimi občutki. 

Sicer obstaja več različnih vrst psihoterapije.  

V BRST PSIHOLOGIJI delujemo po principih VEDENJSKO – KOGNITIVNE TERAPIJE.  

Več o tej obliki terapije si lahko preberete TUKAJ. 

Vas zanimajo bolj podrobne informacije o psihoterapiji? 

Za vsa vprašanja sem vam na voljo na e-mail naslovu: branka@brstpsihologija.si in na telefonski št.: 041 715 405 

Želim vam čim več lepih trenutkov

Branka

 

p.s. V kolikor se vam je članek zdel zanimiv in uporaben, bom vesela, če ga delite z znanci, prijatelji, sodelavci. Morda jim napisano pride prav.

SORODNI PRISPEVKI

Related Posts

Branka Strniša
O avtorici

V BRST psihologiji združujem vsa svoja znanja in se posvečam psihoterapijamn in osebnostnim treningom, kjer uporabljam metode vedenjsko-kognitivne terapije in medicinske hipnoze. Obenem izvajam psihološka testiranja za medicino dela, vodim različna izobraževanja, predavanja in delavnice ter sodelujem z več podjetji in organizacijami, kjer svetujem na področju razvoja kadrov.