8 TEHNIK MOTIVACIJE

KAKO PONOVNO NAJTI MOTIVACIJO IN ZBUDITI IZGUBLJENI ZAGON?

 

Motivacija je sila, ki nas žene k delovanju proti tistemu, kar si želimo. 

V prejšnjem članku sem vam skušala približati svet psihologije motivacije in vam predstaviti kaj motivacija je, iz kje izvira in zakaj nas tako rada zapusti. 

Prispevek si lahko preberete TUKAJ. 

Ko imamo določeno željo ali si postavimo posamezen cilj smo na začetku po navadi zelo motivirani. 

Prav vsi pa se znajdemo na točki, ko motivacija odpeketa stran in nas pusti same z raznimi ovirami, težavami in izgovori. 

V času študija smo se prav vsi srečali z izgubo motivacije in odlašanjem nalog na »jutri«.  

Velikokrat nas motivacija rada zapusti tudi pri določenih vadbenih aktivnostih ali zdravem načinu prehranjevanja. 

Včasih se nam niti notranja niti zunanja nagrada ne zdita dovolj močni, da bi nas motivirali in potisnili v smer delovanja proti želenemu cilju. 

Trenutni užitki postanejo bolj vabljivi od samega cilja, izgovori pa veliko bolj prepričljivi kot same “nagrade”. 

 
KAJ LAHKO NAREDIMO, DA PONOVNO NAJDEMO MOTIVACIJO?

Oziroma še bolje rečeno: kaj lahko naredimo, da delujemo v smeri proti tistemu, kar si želimo, tudi takrat, ko nimamo motivacije? 

Kako se torej prisiliti v delovanje, ko motivacija odplava daleč stran? 

V tokratnem prispevku vam razkrivam 8 trikov, kako ponovno najti motivacijo in pridobiti izgubljen zagon.

 
1. DOBRO JE IMETI NAČRT

Če imamo načrt se lažje držimo poti, ki nas vodi do določenega cilja. 

Če se na primer želimo naučiti novega inštrumenta, si naredimo urnik, kdaj bomo vadili, koliko časa bomo za to porabili in kakšne pripomočke potrebujemo, da bomo dosegli svoj cilj. 

Velikokrat cilj ni dokončen. Če se želimo naučiti novega jezika ali inštrumenta, bo vedno prostor za izboljšave. Zato so tako pomembni notranji motivatorji, ki nas vodijo k dejanjem tudi kadar je naš cilj zgolj notranje zadovoljstvo ob določenem ravnanju. 

Več o notranjih motivatorjih si lahko preberete v našem prejšnjem članku TUKAJ. 

Če igramo inštrument ne potrebujemo višjega cilja, včasih je dovolj samo dober občutek, ki ga dobimo, ko si na kitaro zabrenkamo najljubšo pesem. 

  

2. ODGOVORIMO NA NASLEDNJA VPRAŠANJA (TUDI VEČKRAT, ČE JE POTREBNO):
  • Zakaj je to dobro zame?
  • Zakaj je pomembno, da to dosežem?
  • Kako se bom počutil/a, ko to dosežem?

Zapišemo si lahko zunanje in notranje motivatorje, ki nas ženejo k določenemu cilju. 

Dobro je, da imamo zapisano nekje pri roki, da se na motive spomnimo vsakič, ko nam zmanjka zagona. 

Na primer, da se ukvarjamo z jogo in počasi izgubimo motivacijo ter vedno manj pogosto vadimo.  

Dobro je, da se spomnimo, da joga globoko sprosti naše telo, da dobro vpliva na naše zdravje, da je pomembno, da vadimo vsaj enkrat tedensko, da izboljšamo svoje počutje, itd. 

 

3. DOBRO JE, DA ODSTRANIMO ZUNANJE MOTILCE

Zunanje distrakcije nas lahko hitro odvrnejo od cilja in nas de-motivirajo. 

Zato je dobro, da odstranimo tiste »kratilce motivacije«, ki bi nas lahko ovirali na poti do želenega. 

Na primer, da se želimo odpovedati čokoladi. Dobro je, da čokolade ne skrivamo nekje v temnih kotih predalov, ampak je v trgovini preprosto ne kupimo. Tako nam težje predstavlja oviro na poti do cilja. 

Prav tako so lahko velik distraktor motivacije različne elektronske naprave, saj porabljamo svoj čas in energijo za stvari, ki niso pomembne. 

Se zavedate koliko časa na dan porabite za “surfanje” po internetu in “scrollanje” po mobilnih napravah? 

Ko odstranimo zunanje distrakcije, se lažje osredotočimo na cilj in hitreje najdemo zagon za delovanje. 

 

4. PREDSTAVLJAJMO SI POT DO CILJA

Velikokrat slišimo, da je bolj pomembna pot kot sam cilj. 

Dobro je, da si predstavljamo posamezne korake in se ne osredotočimo zgolj na želen rezultat. 

Tako se lahko pripravimo na to, kaj nas čaka, obenem pa postopamo dosegamo manjše cilje, ki nam lahko vsakič dajo nov zagon. 

 

5. ZAVEDAJMO SE POTENCIALNIH OVIR

Včasih je dobro, da smo pripravljeni na določene ovire, ki nam lahko prekrižajo pot, saj se tako lahko že v naprej pripravimo na potencialne kratilce motivacije ter se z njimi lažje soočimo. 

Ko deifiniramo morebitne ovire je dobro, da jih razdelimo na dve kategoirji: 

  • na tiste na katere nimamo vpliva
  • tiste na katere lahko vplivamo.

Ko se znajdemo pred določeno oviro, poskušajmo pozabiti na tiste na katere nimamo vpliva in se osredotočimo na reševanje tistega, kar lahko. 

Na primer, da želimo preteči maraton in si zadamo, da bomo trenirali tek vsaj trikrat tedensko.  

Najprej definiramo potencialne ovire ter jih nato razdelimo v kategorijo tistih, na katere nimamo vpliva in tistih, na katere lahko vplivamo. 

Potencialna ovira na katero nimamo vpliva: nevihta, angina, celodnevna službena konferenca, itd. 

Potencialna ovira na katero lahko vplivamo: prijatelji so nas povabili na piknik (lahko pridemo kasneje in gremo pred tem teč), na sporedu je naša najljubša oddaja (če imamo časovni zamik, si jo lahko ogledamo kasneje), itd. 

 

6. POZITIVNI SAMOGOVOR

Spodbudne besede, ki jih govorimo sami sebi so lahko velik motivator. 

Negativni samogovor in pretirana samokritičnost lahko hitro oslabita motivacijo in odženeta zagon, ki nas vodi na poti do cilja. 

Več o negativnem samogovoru si lahko preberete v enem od naših prejšnjih člankov TUKAJ

Dobro je imeti pripravljene določene pozitivne afirmacije, ki so nam lahko v pomoč, ko nas zapusti motivacija. 

Pozitivne afirmacije so lahko na primer: 

»Močnejši/ša sem od vseh ovir, ki mi pridejo na poti.« 

»Vsak dan v vseh pogledih vedno bolj in bolj napredujem.« 

»Trenutna težavnost ni nič v primerjavi z dobrim občutkom, ki ga bom dobil/a, ko dokončam zadano nalogo«. 

 

7. POČNIMO STVARI, KI NAS IZPOPOLNJUJEJO

Ko počnemo stvari, ki so nam všeč, dobimo več zagona in motivacije tudi za naloge, ki nam sicer ne dišijo preveč, a vemo da je dobro, da se jih lotimo. 

Ko so zadovoljene vse naše osnovne psihološke potrebe (več o njih si lahko preberete TUKAJ) in takrat, kadar si vzamemo dovolj časa za stvari, ki jih radi počnemo, imamo več energije, smo bolj zadovoljni ter posledično bolj zagnani za doseganje ciljev, ki smo si jih zastavili. 

Na primer, da se odločimo, da se naučimo novega jezika. Če imamo službo, ki jo radi opravljamo, dovolj časa za prijatelje in družino ter se nekajkrat na teden posvečamo najljubšemu športu, se tako veliko lažje motiviramo, da si vzamemo nekaj minut na dan še za učenje novega jezika. 

 

8. NAGRADIMO SE!

Kot smo že omenili je nagrada lahko odličen motivator, kadar potrebujemo zagon in motivacijo. 

Nagrada nam lahko dvigne samozavest ter nam da potrditev o svojih zmožnostih in sposobnostih. 

Ni nujno, da je nagrada velika. Prav vsaka v nas zbudi prijetne občutke. 

Nagrade so lahko materialne, kot so na primer: denar, medalja, diploma, priznanje, itd. ali pa ne-materialne: povišica v službi, častni položaj, pohvala pomembne osebe, itd. 

Nagrado si seveda lahko ustvarimo oziroma podarimo tudi sami. 

Na primer, da si ob koncu končanega študijskega letnika privoščimo kos oblačila, ki si ga že dolgo želimo. 

Ali pa se nagradimo s sproščujočo masažo takrat, ko končamo s težkim službenim projektom. 

 

Včasih nas lahko motivacija obišče tudi sama od sebe. Ljudje smo spreminjajoča bitja. Naši občutki neprestano nihajo in nemogoče je, da smo ves čas polni zagona in energije. Zato se je včasih dobro malce sprostiti, umiriti, početi stvari, ki so nam všeč in motivacija bo kmalu »potrkala na naša vrata« 

Upam, da vam bodo zgoraj naštete tehnike prišle prav.  

Velikokrat namreč ne potrebujemo veliko, da se počutimo bolje, z več zagona in več energije. 

Nemalokrat lahko že majhna sprememba prikliče želeni zagon in prebudi spečo motivacijo. 

Želim vam čim več lepih in prijetnih občutkov,  

Kaja 

 

 

 

 

 

p.s. V kolikor se vam je članek zdel zanimiv in uporaben, bom vesela, če ga delite z znanci, prijatelji, sodelavci. Morda jim napisano pride prav.

SORODNI PRISPEVKI

Related Posts

O avtorici

Po poklicu sem diplomirana politologinja in magistrica Komunikologije. Od samih začetkov dalje sem tudi del ekipe BRST psihologije, kjer sodelujem predvsem pri izvedbi predavanj, delavnic in izobraževanj, skrbim za zunanjo podobo, marketing in finance podjetja ter sem avtorica spletnega treninga premagovanja stresa. Obenem ustvarjam tudi svojo spletno stran www.kajastrnisa.com, kjer s svetom delim različne zanimivosti s sveta psihologije ter vsega, kar me zanima, navdihuje in izpopolnjuje.